Sunday, May 10, 2009

Menjamu kawan2 baikku dinner dirumah..08.05.09

Mas happy kena cuci pinggan...

Posing sebelum balik...


Hehehehe..malu2 kucing konon dia org ni nak mulakan makan...


Emm...8.05.09 (Jumaat) request dari kawan2 baikku si mas n dee utk dinner di rumah kami..setelah lama tangguh permintaan dia org nie akhirnya dpt gak aku penuhi..sekali la nie hadian birthday aku n hubby pada mas afidah..hehehheee..wah mcm2 dia org nk aku masak utk dinner, si mas nk aku masak udang masak kari..si dee lak nk aku masak udang sambal..ish susah2 nk layan dia org nie..tp kata putus telah dibuat..so apa lg aku sediakan yg aku rasa termampu utk aku buat..maklum ler bknnye weekend, hari biasa mana la sempat aku nk buat menu yg terlalu heavy..so aku buat ler udang masak kari, goreng ikan merah n udang, goreng telur dadar, masak sup sayur, kerabu mangga, sambal belacan n sedikit ulam2..

Janji dia org nk dtg kul 8.00 mlm or paling lewat 8.30mlm..So aku suruh dia org dtg awal blh ler tlg aku memasak..emmm..langsung hilang tetiba jer muncul kul 9.00mlm..makanan telah sedia terhidang di atas meja..hehehee saje jer nk buli dia org..x kisah pun kalau dia org x tolong, aku blh buat sendiri pun..tp kat sini aku nk ucap jutaan terima kasih buat insan yg paling aku sayang iaitu hubby aku..dia btl2 sporting..aku balik kerja jer dia dh siapkan air utk dinner..air fruit cooktail..emm..sedap gilerrr..thanks abg..luv u la..so kita org kelaparan tunggu tetamu yg x kunjung tiba...biler tetamu dh tiba jer, apa lg serbuuuuuuuuu...emmm..masing2 diam menik mati makanan..hehehehe..sedap sgt la tu sampai semuanya licin..sampai bertambah masing2 termasuk la si irfan..berselera dia makan..hehehehee..siap tapau sikit lauk pauk utk adik dee alif yg terpaksa menjaga kedai sementara kakak dia nie g melantak..hehehehee..

Abis jer dinner si mas nie aku buli suruh dia basuh pinggan mangkuk n periuk belanga..hehehee..cian dia..sebenarnya aku x suruh pun dia yg nk sangat buat..anyway thanks mas..yg si dee nie jd supervisor jer..heheheheee..pastu kita org berempat cuci mulut lak ngan ais cream..emmm..best sungguh...tp hubby aku pas makan jer terus mengantuk..dia naik atas merehatkan diri..hehehehee..aku, mas, dee n irfan je yg tinggal..kita org makan ais cream n bergambo sakan..dekat kul 11 ler dia org baru beredar dr umah aku..wah mlm tu mmg meriah lah dgn kehadiran tetamu istimewa kita org..best giller la u all...sebelum berangkat balik, mcm biasa la aku pas baju aku pd dee utk dry clean..heheehehe..so dee ko buat mcm selalu k kasi wangi2 punye...tq..muah cyg ko..tp dia org sempat lg tinggalkan pesanan tu..nk lg dinner or lunch kat umah kita org..kali nie weekend lak n dia org janji nk masak sesama..so aku no problem..aku suka jer..hehehehe...Thanks to all of u coz sudi dtg dinner dirumah aku..hope korg puas hati n hepi..sedap x masakan aku???

So geng plan ler bila nk laksanakan agenda kita seterusnya...mcm2 agenda...aku tunggu jer..thanks again to all of u n my hubby...luv u all..




No comments: