Monday, August 24, 2009

Salam Ramadhan....

Salam semua..ramadhan menjelma lagi bagi Tahun 2009, syukur alhamdulillah dapat juga kita bertemu dan berkesempatan bersama-sama mengerjakan ibadah puasa pada tahun ini..mudah-mudahan ibadah kita ini akan diterima dan diberkati olehNya...amin...

Tahun ini merupakan tahun yg kedua aku menyambut Ramadhan bersama suami tercinta..alhamdullillah...tahun ini kami mengharapkan keberkatan dan juga hidayah dariNya dalam mengerjakan ibadah puasa ini...Hari ni dh masuk hari yg ke 4 kita berpuasa, so far semuanya berjalan dengan baik seperti apa yg kami rancangkan...rasanya puasa tahun ini lebih lengkap dan tenang...dapat kami menunaikan solat terawih bersama2...aku pun dapat la masak juadah berbuka dan juga bersahur...almaklum ler start puasa weekend, kalau kena weekdays aku rasa memang x sempat ler aku nk masak juadah berbuka puasa..balik dari office sure jemmed n sampai umah x tau ler kul brp...huhuhuhhuuuu...terpaksa la g bli juadah di bazzar ramadhan...

Semalam hari ke 3 kita berpuasa, aku n family amik kesempatan g berbuka puasa kat umah parents aku di s.alam...weekend x blh sebab dia org kena jg kedai pancing udang aku..so hari isnin jer la dpt berbuka bersama coz hr isnin kedai tutup...so pas kerja hubby amik then trus ke s.alam..kita org singgah di bazzar ramadhan seksyen 20..wah meriah sungguh seperti tahun2 yg lalu..tp kat s.alam nie memang best coz kita x perlu pening2 kepala nk cari juadah berbuka puasa sbb byk sgt bazzar ramadhan...mcm cendawan tumbuh...byk pilihan..kalau rasa2 dh bosan kat sek. 2, blh g ke sek.6, pastu blh g ke sek. 17, pastu blh g ke sek. 8. pastu blh g ke sek. 20, then kalau nk rasa yg paling meriah blh la ke bazzar stadium s.alam..kat situ byk pilihan makanan...hehehehee..tp harga paham2 jer la..mahal btl..ish kalau nk cerita pasal bazzar di s.alam memang x blh abis..dulu masa aku blm kawin aku n kakak aku n adik aku rajin ler g merata2 bazzar kat area s.alam nie...ada sekali tu aku igt sampai skang..kita org teringin ler nk menjengah ke bazaar stadium tu, so kita org g ler...sampai kat situ puas ler merayau2 cari2 makanan yg mana berkenan...abis jer membeli belah kita org pun gerak ler balik...masa tu dalam kul 6+ ler, adalah dlm 1 jam lg nk masuk waktu berbuka...memang sgt sempat ler sampai umah..tp kita org sampai umah lepas waktu berbuka disebabkan jemmed yg amat teruk sekali...ish2 serik kita org...so kalau nk g ke situ kena la g awal....apa lg kita org berbuka la dlm kereta..huhuuhuhuuuu...

Hari nie perancangannya nk berbuka puasa kat Johnny Alamanda....aku dh buat reservation dh pg td kul 10.30..hehehehe..bkn apa kalau x booked alamatnya memang x de tempat ler...terpaksa la tunggu lepas berbuka puasa..ish serik dh...so hari nie jd la plan kita org nk g berbuka di Johnny Alamanda..awal2nya nk ke Johnny Jusco Bandar Baru Kelang..aku pun tepon ler kat situ, tp peliknya x blh nk booked melalui tepon...kena g sana...ada ke patut..manala nk sempat kita org ke sana sblm kul 6...emm aku sure ler x dpt tempat kalau kita org ikut ckp dia org...yeala management x sama..so aku terus jer proceed booked kat alamanda..pas buka posa jer terus anta irfan n syam ke shah alam, then aku n hubby nk meronda2 kat PKNS...nk tgk2 baju kurung..manala tau kot2 ada yg berkenan di hati..hehehehe...hubby yg nk blikan...hehehehe..thanks abang...luv u so much la...muah...

Esok....x tau lg apa perancangan..aku rasa esok kita org cuma g bli juadah kat bazaar BK5 jer..kat ngan area umah..then buka puasa kat umah n g terawih....emmmm..so setakat nie la cita di bulan ramadhan...nanti sambung lg kalau2 ada cerita yg menarik yg blh dikongsi bersama...

No comments: